TOP 10 KAKI KENTUT

Get this widget

Friday 24 June 2011

Tips: Tutorial Auto Post Entry

Hari nie saya nak share dalam ruangan TIPS BLOGGER satu lagi teknik Auto Post Entry. Kan mudah kalau tahu cara nak guna. Kalau ada idea jer terus tulis atau taip jangan simpan-simpan nanti confirm idea tu akan terbang di bawa angin kan dah hilang idea untuk post kat blog korang. Rugi oooooo....bayangkan kalau tiba-tiba datang ilham untuk menulis sampai 5 - 6 post waktu tu.....tak ke rugi kalau hilang macam tu jer kan. Lagi rugi kalau 5 - 6 post tu disiarkan serentak pada hari yang sama. Sebenarnya korang leh set setiap entry mengikut tarikh dan masa yang korang nak. So baru ler nampak profesional blog sentiasa up-to-date dan organize.

Susun post korang ikut kesesuaian tarikh dan masa yang korang rasa perlu. Dinasihatkan jangan rapat-rapat sangat setiap entry. Jom kita terjah kat bawah nie tengok macam mana nak set.

Step 1 >>>

Macam biasa idea korang tu taip jer kat "New Post"

Step 2 >>>
 
Dah siap buat artikel korang tu click "Post Option"

Step 3 >>>

Kemudian korang tengok kat bahagian "Post Date And Time"  then korang select "Scheduled At" set jer la masa dan tarikh yang korang nak entry tu dipublishkan. Kat sini korang kena careful untuk setting tarikh dan masa. Makesure pada ruangan tarikh HARI/BULAN/TAHUN (Contoh: 23/12/2011). Pada ruangan masa JAM/MINIT/AM@PM (Contoh 01:20PM atau 13:20)

Step 4 >>>

Then click button "Publish" so dah settle.

Akan keluar notis nie; Your post will be automatically published on dd/mm/yy at hh:mm pm@am.

Leh tgk contoh kat bawah nie:-

 



Selamat mencuba.

1 Comments
Comments
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More