Wednesday, 24 August 2011
Tuesday, 23 August 2011
Gosip: Nabila Huda Failkan Permohonan Cerai
Tweet Follow @LavaGrillBurger
Berita panas nie!!!!! Dah jadi macam trend lak artis kat Malaysia nie kawin cerai kawin cerai. Dah suratan takdir. Apa leh buat kan. Semoga Nabila Huda dan Zaidi Zailani boleh pikir masak-masak sebelum pilih jalan penceraian. Kesian kat anak dia yang comel tu.
Agak terkejut gak sebenarnya bila dapat tahu takder angin takder ribut tiba-tiba jer failkan permohonan cerai. Apa-apa pun pasti ada sebab yang membuatkan Nabila Huda terpaksa mohon untuk failkan penceraian.
Amy Search pun agak terkejut dalam hal nie.
"Saya baru tahu tentang hal ini (mahu cerai). Itu pun selepas membaca akhbar hari ini (Selasa) yang melaporkan tentang tuntutan cerai anak saya.
"Memang saya terkejut dengan hal ini dan saya enggan memberi komen lebih-lebih kerana belum berjumpa dengan Nabila lagi," katanya."
Nak tahu lebih lanjut korang leh baca kat Mstar Online. Leh klik sumber kat bawah tu yer.
Jom join bloglist AIDILFITRI BEN ASHAARI
Tweet Follow @LavaGrillBurger
Salam Ramadhan semua. Ada sapa-sapa berminat nak join segmen nie. Meh ler join. Nak tahu lanjut korang ke SINI yer.
Bagi yang berminat nak join ngan Dezaman Cottage korang leh tinggalkan URL korang kat ruangan komen. Harap semua berlaku jujur dan ikhlas dalam hal nie. Mana-mana blogger yang tinggalkan URL di ruangan komen insyallah aku akan masukkan terus dalam list. Harap korang pun buat benda yang sama yer.
Eksklusif : Pengakuan Berani Mati Lionel Messi????
Tweet Follow @LavaGrillBurger
Sapa tak kenal Lionel Messi. Player bola sepak terkenal tu. Main lak ngan team paling power kat dunia iaitu Barcelona FC. Dia juga main untuk Argentina.
Pernah tak korang tengok temuramah eksklusif pengakuan Lionel Messi yang di alih suara dalam Bahasa Malaysia. Korang layan jer dulu ek nanti korang tahu ler kekekeke.
Pernah tak korang tengok temuramah eksklusif pengakuan Lionel Messi yang di alih suara dalam Bahasa Malaysia. Korang layan jer dulu ek nanti korang tahu ler kekekeke.
PERHATIAN!!!!
TEKS DI BAWAH INI SENGAJA DIHILANGKAN DARI PANDANGAN
UNTUK LIHAT TEKS DI BAWAH INI KORANG PERLU HIGHLIGHT KESELURUHAN TEKS.
Hahahahahahaha aku hampir putus urat kentut layan gelak tengok video nie......macam harammmmm!!!!!! hahahahahaha.....SEMOGA KORANG TERHIBUR.....SEKALI SEKALA KENA GELAK GAK HEHEHE
Tips SEO: Tutorial Meta Tag Mengoptimumkan Search Engine Optimization SEO - PART 1
Tweet Follow @LavaGrillBurger
Assalamualaikum wbt dan salam Ramadhan semua. Hari nie dalam ruangan TIPS SEO aku nak tunjukkan pada korang semua step by step macam mana cara untuk korang mengoptimumkan Search Engine Optimization SEO melalui pemasangan Meta Tag.
Sebelum tu jom kita kenali dulu apa itu Meta Tag?
Meta Tag adalah sebuah Tag HTML yang akan membawa maklumat berkenaan sesebuah blog. Meta Tag nie berperanan untuk memaklumkan pada Search Engine status sesuatu blog. Melalui Meta Tag nie Search Engine boleh mengetahui secara detail:
- Siapa tuan punya blog?
- Apakah nama blog tersebut?
- Apakah description blog?
- Berapa kerap blog diupdate sehari?
- Apakah jenis keyword yang digunakan dalam content blog?
- Apakah yang disampaikan oleh penulis dalam entry blog berkenaan dan sebagainya.
Bagaimana Meta Tag Berfungsi?
Untuk makluman korang semua. Meta Tag perlu dipasang oleh korang sendiri. Blog yang sediada memang tak dipasang Meta Tag secara autimatik. Oleh itu menjadi tanggungjawab korang untuk pasang Meta Tag nie supaya fungsi dan proses mengindex blog korang dapat dilakukan. Meta Tag nie akan berfungsi untuk memudahkan blog korang dapat dijejaki secara crawl oleh Spider-Spider SEO untuk dianalisi oleh Search Engine.
Keyword akan memainkan peranan penting dalam hal nie. Oleh itu pemilihan keyword yang bersesuai dengan sesuatu content itu penting supaya dapat dioptimakan pada Search Engine. Keyword adalah berfungsi sebagai kunci untuk memudahkan Spider-Spider Search Engine untuk menganalisa content blog korang.
Lagi banyak keyword yang boleh menambat hati Search Engine maka makin mudah ler blog korang akan diindex. Secara tak langsung Meta Tag yang mengandungi keyword menarik akan membawa manfaat pada korang secara tak langsung. Jadi makin mudah ler blog korang akan diindex oleh Search Engine pada page yang utama.
Macam Mana Nak Pasang Meta Tag?
Ok aku akan terangkan secara step by step macam mana nak pasang Meta Tag pada blog korang.
STEP 1:
Login Blog Korang > Klik Dashboard Blogger > Klik Design > Klik Edit HTML > Tick pada 'Expand Widget Template' > tekan CTRL+F > taip dan cari kod kat bawah nie
<title><data:blog.title/></title>
Sekiranya korang tak jumpa kod kat atas nie, korang leh try taip kod kat bawah nie
<title><data:blog.pageTitle/></title>
***PERHATIAN: Korang digalakkan untuk Download Full Template sebelum meneruskan step di bawah ini.
STEP 2:
Setelah korang jumpa salah satu kod pada STEP 1 korang perlu gantikan dengan kod di bawah nie. Caranya korang COPY kod di bawah nie dan korang PASTE pada kod di atas.
<meta expr:content='data:blog.title' name='Author'/>
<meta content='ALL' name='ROBOTS'/>
<meta content='Global' name='Distribution'/>
<meta content='En' name='Language'/>
<b:else/>
<title><data:blog.pageName/> | <data:blog.title/></title>
<meta expr:content='data:blog.pageName' name='Description'/>
<meta expr:content='data:blog.title' name='Abstract'/>
<meta expr:content='data:blog.pageName' name='Keywords'/>
<meta expr:content='data:blog.title' name='Copyright'/>
<meta expr:content='data:blog.title' name='Author'/>
<meta content='ALL' name='ROBOTS'/>
<meta content='Global' name='Distribution'/>
<meta content='En' name='Language'/>
</b:if>
Korang leh tengok contoh kat bawah nie.
STEP 3:
Klik SAVE TEMPLATE.
*** Step ini masih belum selesai nanti aku akan terangkan step selanjutnya dalam Tips SEO: Tutorial Meta Tag Mengoptimumkan Search Engine Optimization SEO - Part 2.
*** Step ini masih belum selesai nanti aku akan terangkan step selanjutnya dalam Tips SEO: Tutorial Meta Tag Mengoptimumkan Search Engine Optimization SEO - Part 2.
LIVE STREAM : Manchester United vs Tottenham Hotspur 22 August 2011 BPL
Tweet Follow @LavaGrillBurger
3 0
Saksikan LIVE STREAM perlawanan di antara Manchester United vs Tottenham Hotspur. Perlawanan ini berlangsung LIVE di Old Trafford. Manchester United dijangkakan tidak menghadapi masalah untuk memenangi perlawanan ini.
Saksikan LIVE STREAM Manchester United vs Tottenham Hotspur dibawakan khas untuk anda oleh Dezaman Cottage.
SUMBER: LIVEVDO.TV & USAGOALS.COM
Monday, 22 August 2011
Hari Yang Amat Sibuk????
Tweet Follow @LavaGrillBurger
Perghhhhh hari nie aku tak sempat langsung nak update blog dengan entry baru. Lepas sahur tadi sempat buat 1 entry jer itu pun pasal Hukum Pegang Sentuh Bela Anjing. Aku buat entry tu pun pasal perlu diterangkan secara jelas dari hukum dan syarak supaya takder isu kata mengata dan buat andaian masing-masing.
Maklumlah isu tu kan tengah hot ketika nie. Hukum pasal tu semua orang dah sedia maklum rasanya. Pegang atau tersentuh anjing tak dosa dan takder masalah pun kalau nak pegang.
Macam mana pulak pegang anak dara atau bukan muhrim???? Yang tu dah tentu sah-sah haram dan berdosa hukumnya. Seperti biasa isu tu jadi tak penting leh simpan atau selit bawa karpet. Oklah aku nak tarawih dulu.













