TOP 10 KAKI KENTUT

Get this widget

Thursday 11 August 2011

KLCC Breastfeeding Flash Mob 2011

Tadi aku ada tengok kat youtube pasal isu kontroversi breastfeeding di tempat awam. Sekumpulan ibu-ibu nie marah dengan beberapa insiden yang boleh dikatakan menzalimi hak ibu untuk menyusukan baby mereka kawasan KLCC.

Pihak KLCC siap halau ibu yang nak menyusukan baby diaorang kat public. Nak breastfeed kat surau pun kena halau gak. Biar betik???? Ibu-ibu nie complaint diaorang breastfeed dah ikut etika dan dilakukan dengan cara yang paling sopan sekali. Tapi itu pun kena halau gak. Sampai ada yang terpaksa breastfeed kat dalam toilet a.k.a JAMBAN.

Takkan nak bagi baby menyusu dalam JAMBAN lak kan. Kalau tak leh sangat pun KLCC sediakan ler breastfeeding room. So selesai masalah. KLCC kan banyak duit!!!! Apa ler sangat nak sediakan 10 bilik untuk breastfeeding kan. Tak luak pun duit tu.

Kalau benda nie jadi kat wife aku pun hangin. Mau aku sepak orang yang buat onar tu. Bagi aku breastfeeding nie adalah makanan terbaik untuk baby sehingga umur 2 tahun. Dalam Al-Quran pun ada mengisahkan pasal nie.

Sekarang nie tahap kesedaran pasal penyusuan secara eksklusif nie makin meningkat dikalangan ibu muda. So patut digalakkan lagi supaya lebih ramai lagi para ibu untuk menyusu baby diaorang. Tak rugi pun menyusu baby anda leh save duit lagi tak payah beli susu tin "cap lembu New Zealand" yang dah tentu mahal.

Hanya satu jer pesanan aku buat ibu yang menyusukan baby diaorang kat public nie. Harap korang beli ler breastfeeding cover. Elok bawa ke mana-mana jer. So kalau nak menyusukan baby tu pakai ler cover tu. Nampak lebih sopan dan terbit. Kang nanti ada lak mata yang jeling-jeling sambil tertelan air liur tengok korang menyusukan baby.

Pada sang suami korang kena ler jadi PAK GUARD untuk awasi keadaan sekeliling masa wife korang tu tengok selak sana sini. Kalau ada yang pandang-pandang tu kasi sound sikit "Apa pandang-pandang tak penah menyusu ngan mak korang ke?" hehehehe. Sesungguhnya aurat seorang wanita wajib dilindungi hanya untuk suami yang sah saja.

1 Comments
Comments

1 comments:

laa...kalo nk susukan anak xyah la g KLCC... hurm...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More