TOP 10 KAKI KENTUT

Get this widget

Monday 5 September 2011

Gambar Kesan Allahyarham Noramfaizul Mohd Nor Ditembak

Sedih sungguh aku tengok gambar Allahyarham Noramfaizul Mohd Nor ditembak. Ada sekeping gambar yang diambil oleh jurukamera Misi Kemanusiaan Kelab Putera 1Malaysia dan BAKTI di Mogadishu, Somalia. Korang leh tengok dengan jelas kesan tembakan pada atas baru kanan Allahyarham Noramfaizul Mohd Nor.



Besar kesan tembakan pada bahu beliau. Yang pastinyer peluru yang digunakan oleh penembak berkenaan pasti besar. Ada kemungkinan yang menembak nie adalah sniper atau penembak curi. Kalau tengok dari angle dan kesan tembakan bukan peluru biasa.

Nampak macam kesan tembakan peluru yang selalu digunakan oleh sniper. Tak tahu ler. Ini adalah andaian aku jer. Maybe 0.50 cal @ 300 Win Mag @ .308 Winchester @ 7.62×39mm (yang nie dipakai dalam AK-47). Jarak tembakan dalam lingkungan 50m - 250m dari sasaran. Sudut tembakan dari atas bangunan 30 - 50 darjah ke bawah.


Memang tembakan tahap maut nie kalau kena. Agaknya memang dah aim lama nie. Mungkin juga rutin perjalanan konvoi adalah dalam route yang sama. Selalunya dalam misi macam nie rutin route tak boleh sama. Kena diubah setiap masa. Lebih-lebih lagi dalam rutin konvoi. Selalunya sniper memang suka buat tembakan dalam keadaan rutin route yang sama. Mudah bagi diaorang nak buat marking, cari angle dan spot untuk lepaskan tembakan.

Aku yakin nie adalah keje sniper. Sebab takder tembakan rambang atau kesan bullet marking pada kenderaan konvoi lain. Hanya ada 1 spot bullet marking jer pada cermin penumpang di belakang. Kedudukan 1/3 spot pada cermin jeep konvoi jelas kalau kita tengok dari kesan tembakan.

Apa-apa pun perkara dah berlaku. Semoga Allahyarham Noramfaizul bersemadi dengan aman di sana.

AL-FATIHAH.

4 Comments
Comments

4 comments:

kesiannya dia ni..semoga dirahmati dan keluarga diberi kekuatan

Masyaallah, kesian arwah , dia mati syahid demi Islam....semoga die ditempatkan dalam golongan orang2 yg beriman...aminn

kesiannyee..nak share blh

@beaty: boleh jer takder masalah....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More