TOP 10 KAKI KENTUT

Get this widget

Thursday 25 August 2011

Berbuka Puasa & Solat Di Alamanda Putrajaya


Semalam aku dan wife join majlis berbuka puasa dengan family kakak angkat aku di Restoran Bayou Alamanda Putrajaya. Perghhhhhh ramai nyer manusia. Full house semua restoran. Memang happening gak ler berbuka puasa ramai-ramai nie. Aku leh terlupa lak nak amik gambar ramai-ramai masa berbuka semalam. Apa leh buat hahahaha. Dah tua kot hahahaha. Melayu mudah lupa bak kata Tun Dr. Mahathir.


Dah lama aku tak berbuka puasa beramai-ramai macam nie. Dulu masa keje ngan GLC kerap gak ler berbuka puasa di luar. Leh katakan 3 hari sekali sure dapat jemputan majlis berbuka puasa. Dah jadi macam VVIP lak hahahaha. Tu semua kisah dulu-dulu. Sekarang nie hidup lebih aman dan tenang tak banyak kerenah.

Harga pakej berbuka puasa kat Restoran Bayou nie kiranya boleh tahan ler RM40++ untuk dewasa. Juadah bagi aku tak berapa banyak pilihan. Aku tak kisah sangat sebab aku nie bukan jenis makan banyak sangat hehehehe. Kalau orang ajak aku makan buffet nie confirm rugi hahahaha. Maybe sebab faktor umur yang makin meningkat so selera makan makin kurang.

Selesai berbuka terus solat kat Surau Alamanda. Ramai nyer orang dah ler surau kecik. Kena tunggu turn ler nampaknyer. Hanya satu jer aku nak pesan kat korang semua. Kalau ditakdirkan korang jadi Imam harap prihatin sikit yer.

Bukan apa. Kena prihatin dengan keadaan sekeliling. Lebih-lebih lagi bila bersesak-sesak. Bukan kita jer nak solat orang lain pun nak solat gak. Kalau korang gie bantai berdoa sampai 5 - 10 minit tak ke kesian pada jemaah lain yang menunggu nak solat lak. So jadi ler Imam kena prihatin. Kalau korang tak doa pun tak jadi kesalahan langsung.

Dari pemerhatian aku memang tak salah untuk berdoa lepas solat. Dalam keadaan bersesak-sesak nie kita kena prihatin dan peka. Jadi Imam tak perlu ler  nak doa panjang-panjang. Dah selesai solat tak doa pun takpe dalam keadaan bersesak-sesak nie. Bagi peluang pada yang lain nak solat pulak. Jangan kita amik masa jemaah lain lak. Masa itu penting. Kang nanti berdoa panjang-panjang terbabas waktu jemaah lain nak solat tak ke naya. Jangan ler kita menzalimi dan amik hak orang lain.

Cuba kita fikir-fikirkan.

1 Comments
Comments

1 comments:

tak merasa brbuka kt luar ngan famili lg ni..leh try

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More