TOP 10 KAKI KENTUT

Get this widget

Thursday 11 August 2011

Isu Babi Di Juadah Ramadhan : STAR Kena Mengadap KDN

Adoiiiiii aku tengok kat Buletin Utama jap tadi sekali ada text yang gerak kat bawah tu tulis pasal isu babi di juadah Ramadhan......erkkkk!!!! biar betik babi di juadah Ramadhan???? So aku guna cik goole sekali jumpa isu nie.....Adoiiiiiyaiiii apa ke bangang paper STAR nie....biar betik paper STAR buat hal.......apa ke bangan diaorang nie......tak sensitif langsung ngan keadaan semasa......nie kan bulan Ramadhan jadi sensitif ler sikit ngan sentimen orang Islam dalam bulan yang mulia nie.....nak kata bodoh dah lama wujud dalam dunia penyiaran bercetak nie.....aku pun tak paham ngan diaorang nie....harap KDN bertegas dalam hal nie.....leh ke KDN nie bertegas????? Mari kita tengok sapa yang kena??????
Korang tengok ler kat bawah nie untuk makluman lanjut.


Kementerian Dalam Negeri (KDN) telah memanggil Ketua Pengarang akhbar The Star kerana menyiarkan artikel mengenai berbuka puasa dengan memuatkan berita tentang restoran tidak halal dalam segmen sisipannya.


 
Timbalan Ketua Setiausaha (Keselamatan) KDN Datuk Abdul Rahim Mohamad Radzi berkata artikel itu dimuatkan dalam sisipan 'Dining Out' akhbar itu dengan 'Ramadan Delights' sebagai tajuk muka depan.

Beliau berkata kementerian ingin menyatakan kesalahan akhbar itu berikutan tindakannya yang tidak sensitif kerana menyiarkan artikel berkenaan.

"Kementerian memandang serius perkara ini, terutamanya kerana sisipan itu merupakan ruangan khas bagi memberi panduan dan pilihan kepada umat Islam mengenai restoran untuk berbuka puasa," katanya dalam satu kenyataan hari ini.

Beliau berkata akhbar tersebut telah mengakui kesilapan dan akan menyiarkan kenyataan memohon maaf di atas perkara itu.

SUMBER : BERNAMA

0 Comments
Comments

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More