TOP 10 KAKI KENTUT

Get this widget

Tuesday 28 June 2011

Boleh Ke Aku Maintain Traffic 300UV Sehari

Ada persoalan seperti tajuk kat atas nie.....boleh ke aku maintain blog nie dengan 300UV ke atas sehari?????.....leh ke ek......maklumlah aku nie baru jer berjinak-jinak dalam dunia blogging nie......yes i am a new comer a.k.a a newbie in blogging industry.......betul ke blogging nie boleh dikategorikan sebagai industri yer......jawapan aku"tak mustahil" blogging akan jadi industri pada masa akan datang......

Apa agak-agaknya niat aku awal-awal berkecimpung dalam arena nie yer.......kalau korang nak
tahu awal pembabitan aku dalam dunia blogging nie adalah hanya sekadar suka-suka hati nak promote beberapa produk yang dijual oleh aku secara personal dan membantu untuk promote hasil kerja tangan wife aku dalam bidang masakan dan bakery......yer le wife aku nie masanya agak terhad maklumlah penjawat awam.....

Dari satu niat untuk promoting produk dah mengubah dan telah membuka mata aku sebenarnya.....apa yang aku nampak blogging nie kalau kena cara dengan penyampaian yang bermanfaat kepada visitor  tak mustahil traffic yang mendatang ke sesuatu blog tu boleh membantu untuk jadi booster kepada pengusaha dan penjual di alam maya nie.......secara tak langsung sebenarnya produk dapat dijual kepada mereka yang teringin nak membeli atau mendapatkan servis secara online......

First sekali aku perlu dapatkan ilmu......so where to start and how????....kat sinilah peranan wife aku membantu berikan maklumat.....dari sini gak ler aku mula kenal beberapa blog yang aku jadikan sebagai contoh atau role model  sehingga sekarang nie.....semuanya adalah hasil dari keprihatinan wife aku......dari situ aku mula mengenali blog BEN ASHAARI dan MAT GEBU satu nama yang tak asing lagi dalam dunia blog........how come they can generate so much traffic to their blog......there is must be a secret that i need to learn and learn and learn from both of them......apa yang aku dapat dari pemerhatian aku selama nie adalah "penulisan yang berkualiti dan entry yang menawan hati visitor" sebenarnya penting dan boleh tarik "loyal visitor / traffic to return and repeat again to your blog".......sebenarnya aku tak layak untuk bagi pandangan nie sebenarnya memandangkan aku nie masih baru dan terlalu mentah untuk berhujah dan berikan pendapat seperti nie......

So!!!! boleh ke aku maintain dan kekalkan trend >300UV ke blog aku nie setiap hari yer????.....ada big question mark ???????? kat sini.......dan ianya memerlukan aku untuk fahami dan dalami.......

Dalam beberapa hari nie aku dapat lihat visitor yang datang dari pelbagai sudut membantu untuk kekalkan trend >300UV ke blog nie....insyallah aku akan terus berusaha untuk naikkan trend visitor  ke sini atau kekalkan trend......mana tahu blog nie boleh menjadi blog berinformasi dan berguna kepada orang ramai.....siapa yang tahukan.......harapan aku buat masa nie adalah pastikan >300UV kekal dalam trend......semoga hasrat ini akan dimakbulkan oleh Yang Maha Berkuasa.......

Nanti malam aku update picture dari google analytic pada korang samada usaha nie berhasil ke tidak......apa-apa pun aku perlu berterima kasih pada korang semua sebagai visitor yang sudi datang ke blog yang tak seberapa nie.......jasa baik korang semua amat aku hargai dan hanya Allah saja dapat membalas kebaikan korang semua.......

Peace No War.....

6 Comments
Comments

6 comments:

ada byk medium untuk prmosikan blog spt FB, Twitter, gengblogger dan bbrp lagi tempat utk ping n3..

selamat berjaya.. :)

thank you kakyong for the support and information really appreciate with your advice....thanks again....

boleh..insyaAllah..slow..ko baru pun da dapat ramai follower..aku yang lme pun baru sikit..
usaha bnyk2..

ping bnyk tmpt..insyaAllah trafik blog ko tinggi..

saya pun mau maintain 300 sehari :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More