TOP 10 KAKI KENTUT

Get this widget

Wednesday 17 August 2011

Search Engine Tak Di Index Tepuk Dahi Seh Adoiiiiiiii!!!!!

Adoiiiiiiii tepuk dahi aku hari nie.....baru aku perasan selama 2 3 hari nie semua post aku tak diindexkan pada Search Engine walah wehhhhh!!!! Siot jer.....jenuh aku godeh-godeh cari apa masalahnyer......dah tak pasal-pasal aku kena start balik register blog nie kat semua Search Engine.....alamatnyer spider-spider yang nak crawl ke blog nie amik masa ler lepas nie....

Rugi oooooo.....sebelum nie banyak post aku diindexkan pada first page cik Gogogle.....sekarang semua dah jadi kenangan.....sebelum nie leh dapat organik visitor dalam 200 - 300UV sekali dah drop teruk......fuhhhh pening siot!!!!! dah nak kena kerja keras balik atasi masalah nie....
Sebenarnya aku pun baru belajar pasal SEO nie....aku banyak belajar dari blog DenaiHati, FaizalFredley, BenAshaari, 2DayBlogger & Kujie2.com pasal SEO nie.....ikut apa yang aku paham kalau korang pandai amik peluang dari SEO nie insyallah blog korang akan dikunjungi organik visitor tak putus-putus.....best tuuuu.....tak payah nak buat entry kerap sangat hahahahaha.....macam orang pakai handphone ler tak payah nak pegang dah.....leh handfree kan jer.....tak lenguh tangan nak bergayut lama-lama yer tak.....

Itulah penangan SEO kalau kena gaya.....kalau tak kena gaya jadi macam aku huhuhuhu dah nak kena submit balik URL yang ada.....
So aku nak share TIPS BLOGGER ngan korang pasal isu nie....nak buat benda nie takder ler susah sangat.....korang kena register blog korang kat directory Search Engine......kalau korang tak register lagi meh ler register.....kat bawah nie ada list directory yang korang leh pakai......yang nie aku belajar dari bro Denaihati....korang leh tengok kat sana gak yer....

Bila dah register make sure korang verify dan buat setting sekali yer......satu lagi kalau korang tak pasang Google Analytics jangan lupa register sekali yer....banyak manfaat Google Analytics nie....kalau korang penah guna mesti tau nyerlah kebaikannya......

Oklah aku kena chow dulu ada keje lain nak kena buat......SELAMAT CUBA TRY TEST.....

3 Comments
Comments

3 comments:

Nak register pun xtau camne ni.
Leh tolong ajarkan x?
Td click link Google Webmaster tu kuar link goggle je.. Pastu xtau nak bt apa.

@shuhaida: awak leh add url kat sini http://www.google.com/addurl/?continue=/addurl

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More