TOP 10 KAKI KENTUT

Get this widget

Wednesday 3 August 2011

Kenapa Ada Yang Berani Tak Puasa????

Semalam aku ada meeting di Kinrara Puchong dalam kul 3 petang jadi aku terus gerak dari rumah ke ofis.....dalam perjalanan kat highway LDP dari Bukit Jalil menghala ke Puchong aku nampak ada sorang mamat nie dengan selamba badak nenek tiri dia belasah rokok dengan bangga nyer......
 
Adoiyaiiii....siap aku lalu sebelah dia lagi tengok mamat tu.....dengan bangga muka tak bersalah dia layan rokok sambil drive.....aku berani confirm mamat tu seorang Melayu Islam....adoiyaiiii!!! Apa ler nak jadi....yang aku hangin bukan apa siap dia leh lalu sebelah aku lepas tu tunjuk rokok dia sambil hembus asap rokok ngan asyiknyer.....macam haramjadah!!!!
Sib baik aku drive kete jer kalau aku drive lori mau gak aku langgar lori mamat tu.....mentang-mentang ler lu bawa lori lu leh belagak macam haramjadah!!!!
 
Dalam hati siap cakap lagi kalau mamat nie excident mau aku keluar kete kencing kat muka dia.....hangin siot terbakar hati aku sebenarnya.....korang bayangkan ler dah ler tak puasa satu hal dengan selamba lak tu isap rokok menunjuk-nunjuk......sekali Allah cabut nyawa bagi mamat nie excident tak ke naya.....dah ler bawa lori macam pelesit.....adoiyaiiii!!! aku betul-betul tak paham ngan mamat sekor nie.....semoga Allah berikan hidayah pada mamat nie......kalau ikutkan aku semalam masa drive tu nak jer aku snap gambar mamat nie kasi femes satu Malaya.......
 
Nasihat aku pada korang semua yang beragama Islam tolong ler jaga adab dalam bulan puasa nie yer....sama-samalah kita hormati bulan yang mulia nie.....bayangkan kita dijemput Malaikat Izrail ketika kita tengah buat benda yang tak senonoh dalam bulan yang mulia nie.....tak ke naya wehhhhh????

2 Comments
Comments

2 comments:

bro... hati pon kena jaga jugak dalam bulan puasa nie.. x baik doakan yang buruk2 kat orang, dokan yang orang tu sedar akan kesilapan dia.. ada pahala.. sebab doa orang berpuasa nie tiada hijab tau...

sekadar pendapat.. terpulanglah..

hemmm entahlah...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More