TOP 10 KAKI KENTUT

Get this widget

Wednesday 3 August 2011

Tips: Tutorial Untuk Tentukan Peratus SEO Blog Korang???

Salam Ramadhan semua....petang nie dalam ruangan TIPS BLOGGER aku nak share ngan korang satu website yang boleh tolong check status dan peratusan % SEO Blog atau website korang. Sebelum korang tahu ke apa kebende SEO nie? Aku pun tak berapa nak tahu sangat tapi aku cuba terangkan sikit ler yer.

SEO adalah Search Engine Optimization. Penting sangat ker SEO nie? Bagi aku SEO nie penting juga ler sebab apa setiap post yang unik mudah untuk dapat perhatian dari Search Engine seperti Google, Yahoo dan lain-lain. Kalau korang perasan ler setiap kali korang nak search pada Google atau Yahoo mesti korang akan nampak URL website atau blog dalam page utama korang search kan????

Contohnya korang search Dezaman Cottage? Nanti korang akan nampak senarai Showing Result kan. So korang bayangkan ler ada 52,000 results terhasil dari keywords Dezaman Cottage? So bertuah ler tuan punya blog atau web yang dapat duduk dalam page utama tu. Sah-sah orang yang taip keyword tu akan pegi ke link URL yang ada pada page utama kan. So secara tak langsung SEO nie dapat membantu menaikkan traffic blog atau website korang.

Bagi yang gila ngan SEO nie pasti akan paham keberkesanan SEO pada blog diaorang. Masing-masing akan berusaha nak duduk dalam page utama. Kalau ler ada 10 juta result korang bayangkan ler berapa banyak traffic yang leh masuk dalam blog korang tu dengan bantuan SEO tak ke best perghhhhh leleh siot!!!! Beruntung ler sapa yang dapat dok dalam main page. Ranking setiap result adalah berdasarkan kepada popularity result berkenaan makin popular makin dok kat atas ler sehingga ler seterusnya.

So aku harap penerangan aku yang tak berapa nak cerdik nie dapat bantu korang yer. So meh ler kita check tahap peratusan % SEO pada blog atau website korang. Mudah jer tak susah pun.

  1. Korang klik link http://www.seoanalyser.net/ 
  2. Korang masukkan URL blog atau website korang
  3. Then korang klik CHECK
So dah siap. Sekarang nie korang leh ler tengok tahap mana SEO blog korang yer. Nie result blog Dezaman Cottage 44% jer teruk gak SEO blog nie hehehehe maklumlah blog bodoh-bodoh jer kekeke


1 Comments
Comments
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More